Wasze propozycje dotyczące systemu działek

Jak sami dobrze wiecie, powoli zbliżą się nowa edycja serwera survival. Z racji tego, że macie większą wiedzę jak wygląda system działek z poziomu gracza. Postanowiłem stworzyć ten temat.

I moje pytanie brzmi:
Jak proponujecie zmodernizować aktualny system działek tak żeby działał on lepiej?

Nie chodz mi tu o propozycję zamiany działek na miasta, frakcje lub gildie. Tylko konkretne zmiany dla działek żeby używało się ich przyjemniej i intuicyjniej, niż dotychczas.

Tak wiem, że @Dexapnow proponował swój system działek. Jednak jak się zacząłem nad nim zastanawiać to jest trochę mało intuicyjny.

Gracz powinien mieć dostęp do zmiany niektórych flag, potrzebna jest komenda na dodanie gracza do wszystkich cubów, a moby powinny normalnie otrzymywać obrażenia np. od strzał mobów.
Również, jeśli to wykonalne a jest dostępne na niektórych serwerach powinno się móc zobaczyć granice działki po wpisaniu komendy lub użyciu jakiegoś itemu, na pewno ułatwiło by to efektywne wykorzystanie miejsca.

Fajnie byłoby gdyby logblock na działkach był dostępny, bo jak narazie to tylko narzędzie dla administracji, a dobrze można go wykorzystać na inny sposób.

Moim zdaniem lepiej byłoby gdyby ten “region” nie był w formie fizycznej (bo łatwo się go przekazuje jak to niektórzy robią) i żeby zajmował on cały chunk (16x16 i nie byłoby problemu żeby zobaczyć. Oprócz tego żeby cena chunkow była dużo mniejsza bo nie wyobrażam sobie żeby wykopać kilkadziesiąt ataków gliny żeby sobie kupić 1 region. Najlepiej to dostać na początku 2 Chunki i to już będzie wystarczająco

Jak postawisz blok poza swoim “region 17x17” to żeby można było dostać informację o tym na chacie, na ekranie.
Zdarza się to wielu graczom (mi też się tak zdarzyło) że postawi się blok poza cubem. Ułatwiło by to w budowaniu bazy, domku, magazynu, ponieważ można mieć większą pewność że jest zabezpieczony przed zniszczeniem, okradnięciem skrzynek. Jak na razie komenda /podglad nie jest taka “najlepsza” jak mi się wydaje. Może ona zostać ale to co mówiłem na początku moim zdaniem jest warte uwagi.

A ja tam zaproponuje to, o czym już rozmawiałem kiedyś z @tirex. Bloku terenu od początku trzeba kupić za kasiorkę. Dodaje to na początku gry moim zdaniem takiego klimatu survivalowego, że początkowo nie masz nic i dopiero się musisz dorobić. Dodatkowo jest to zabezpieczenie przed przekazywaniem sobie bloków terenu z mulciaków, tak jak ktoś już wyżej pisał. Po zakupie stawiasz go i zabezpiecza teren około jednego chunka (17x17 bo jednak musi być nieparzyście). Później jest możliwość kliknięcia na blok cuboida PPM, aby wyświetlić takie fajne GUI z itemkami:

  • Współwłaściciele cuboida — po kliknięciu wyświetla się nowe inventory z głowami graczy, którzy są dodani do cuboida. Dodatkowo w prawym dolnym rogu jakiś item, po którego kliknięciu otwiera się inventory kowadła z możliwością dodania nowego gracza do cuboida.
  • Powiększenie cuboida — za wybraną ilość waluty możliwość powiększenia cuboida o X kratek w każdą stronę. W opisie itemku fajny opis przedstawiający koszt cuboida oraz jego rozmiar przed i po powiększeniu.
  • Flagi cuboida — Tak jak już wcześniej pisano - możliwość przełączania (on/off) konkretnych flag. Po kliknięciu na item wyświetla się nowe inventory z itemkami, jako konkretnymi flagami, po kliknięciu na każdy można przełączać, czy dana flaga jest aktywna, czy też nie. Ja proponowałbym od siebie:
    • Flaga włączająca/wyłączająca greeting/farewell message po wejsciu/wyjściu z cuboida,
    • Flaga włączająca/wyłączająca PVP,

Więcej opcji w GUI jeszcze można wymyślić, ja podaję tylko bazę, która moim zdaniem wprowadza fajny UX do gry.

Dodatkowo pozbyłbym się ustalania home dla cuboida. Jest to serwer survival, więc jeden taki zwykły home per gracz jest wystarczający, o ile nawet nie ułatwia zbytnio gry.

Co do komendy podobnej do /podgląd — zamiast particles wykorzystałbym wyświetlania np. kolorowych bloków szkła po stronie klienta. Particles są słabo widoczne i czasami nie wyświetlają się poprawnie.

Wspominając jeszcze na koniec sam pomysł z GUI dla cuboida, a konkretnie powiększaniem jego terenu zamiast ustawiania kolejnych bloków — plusem jest to, że nie musimy latać po kilku mniejszych terenach i łączyć ich komendą (dodatkowo, żeby je połączyć, to muszą one na siebie (z tego co pamiętam) zachodzić, więc tracimy po przynajmniej 1 kratce w każdą stronę), dodatkowo system powiększania cuboida jest moim zdaniem bardziej intuicyjny i prostszy do zrozumienia dla nowego gracza. Kolejnym plusem, o którym już wspominałem jest UX.

Plusy plusami, ale kiedy pisałem podobny plugin, napotkałem też kilka problemów. Konkretnie chodzi o sam system powiększania. Powiedzmy, że cuboid może osiągnąć maksymalny rozmiar 101x101 kratek, czyli po 50 w każdą stronę od środka. Wtedy przed położeniem bloku trzeba sprawdzać, czy w odległości przynajmniej 102 kratek nie znajduje się inny blok terenu, bo wtedy powiększenie cuboida na maksymalny rozmiar nie byłoby możliwe. Więc albo blokować stawianie bloku terenu we wspomnianej wcześniej odległości, albo przy każdym powiększeniu sprawdzać, czy powiększony cuboid nie nachodzi na inny i wtedy blokować powiększenie.

Poniżej film jakby to mogło wyglądać (tu np. współwłaściciele są na innej zasadzie, bo dodawani komendą oraz brakuje inventory z przełączaniem flag)

4polubienia