Styczniowy postęp w grze Hytale

Na blogu Hytale pojawił się nowy artykuł poświęcony ostatnim zmianą w grze.
Twórcy na wstępnie artykułu informują, że styczeń był bardzo pracowitym miesiącem ze względu na to, że chcą żeby rok 2020 był ekscytującym i ważnym rokiem w życiu Hytale.

Możliwości silnika Hytale są stale rozszerzane o nowe funkcje i efekty. Dzięki temu możemy w tej aktualizacji zaobserwować jego możliwości.

Efekt lodowacenia

W styczniu rozpoczęto testy nad funkcją renderowania bloków lodu, która zdecydowanie sprawdzi się w zimowych obszarach. Twórcy zapewniają, że funkcja sprawi wrażenie większej głębi kiedy iglice lodu wyłaniają się z mroźnych krajobrazów, a zamarźnięte wejścia do jaskiń obiecują nowe możliwości eksploracji.


Ta funkcja jest na razie na etapie rozwoju. I w miarę postępu prac będą pojawiać się nowe artykuły, w których są opisywane nowe możliwości tej funkcji. Aktualnie zespół Hytale zajmuje się sprawdzaniem czy ta funkcja renderowania zachowuje się prawidłowo w połączeniu z wszelkiego rodzaju blokami.

Ulepszenia atmosfery gry przy pomocy dźwięku

Twórcy wkładają dużo pracy żeby zapewnić dobrą atmosferę gry przy pomocy wszelakiego dźwięku.
W artykule głównie zostały pokazane filmy, w których możemy usłyszeć:

  • dzwięki podczas burzy
  • dzwięki potworów
  • dzwięki wody
  • dzwięki jaskiń
  • dzwięki lawy

Osobiście muszę powiedzieć, że warto je posłuchać, ale tutaj odsyłam was do artykułu twórców.

Postępy w mechanice rolnictwa

Oczywiście w tej grze nie może zabraknąć rozbudowanej mechaniki rolnictwa. Jednak w tym momencie ta mechanika jest mocno na etapie rozwoju. Ostatnio do gry zostały dodane nowe typy upraw.

Uprawy nie mogą kwitnąć bez odpowiedniego uprawiania. Z tego powodu trzeba poświęcić trochę czasu żeby nasze uprawy dały plony. Do gry zostały wprowadzone nowe modele, efekty i mechaniki, które pozwalają różnym stworzeniom w Hytale przyczynić się do prosperowania farmy.


W tym momencie zwierzęta mogą robić kupę.

2lajki

TAKIE MASNE

Silnik zapowiada się bardzo obiecująco.
Ciągle imponuje mi jak Hytale dobrze się prezentuje mimo bazowania na sześcianach.
Jeśli chodzi o dźwięki to mocno spodobała mi się ich dynamiczność tzn. w zależności od położenia postaci mocno się zmieniają np. deszcz jest charakterystycznie wygłuszony tak jak w rzeczywistości podczas krycia się pod schronieniem.
Ta scena z bydłem i nawozem bardzo naturalnym skojarzyła mi się mocno z grą Dont Starve.

1lajk