Plan nadchodzącej edycji serwera survival

Zapowiadałem go już jakiś czas temu. Jednak dopiero dzisiaj znalazłem czas żeby trochę go przeredagować dla lepszej czytelności.
Zachęcam wszystkich do przeczytania wszystkich podpunktów, a dopiero potem do wypowiadanie się na poszczególne podpunkty (chciałbym uniknąć sytuacji, w której niektóre podpunkty mogą się wam nie spodobać, ale jak złączycie wszystko w całość to jednak ustalicie, że jest w porządku):

  1. Działki graczy:
  • wirtualne (czyli bez bloku działki jak jest teraz), ale w momencie postawienia działki pojawia się blok działki w tym miejscu, ale gdy go wykopiemy to go nie dostajemy (ale można przenieść działkę), w jednym momencie można posiadać tylko jedną działkę
  • mała możliwość powiększania i dodania do 3 osób do działki
  • brak możliwości tworzenia warpów graczy
  • działka wygasa po dwóch tygodniach (do ustalenia) nieaktywności gracza na serwerze
  • po kliknięciu prawym przyciskiem na blok działki pojawia się interfejs do zarządzania działką
  1. Miasta:
  • założenie miasta będzie kosztowało odpowiednią ilość pieniędzy, aby

  • uniemożliwić masowe zakładanie miast przez graczy

  • limit dostępnych działek miasta: w zależności od ilości graczy w mieście

  • każda dodatkowa działka miasta to jednorazowy koszt + podatek

  • brak opłacania podatku miasta równa się z usunięciem miasta

  • można tworzyć warpy graczy

  • chcemy uniknąć sytuacji, w której miasto będzie rozrzucać swoje działki po całej mapie, z tego powodu w miejscu założenia miasta będzie punkt, od którego miasto będzie musiało się rozbudowywać

  • wszystkie działki miasta postawione z dala od terenu miasta będą miały jakieś ograniczenia (będzie to coś w rodzaju działki zwiadowczej)

  • Konflikty miast (trzeba się zastanowić w jaką stronę idziemy):
    a. opcja wojenna:

    • miasta mogą wypowiadać sobie wojny
    • miasta decydują z kim walczą i o co walczą
    • za zwycięstwo, miasto otrzymuje ranking
    • arena do walki to osobna mapa, na której obie drużyny mogą budować
    • gracze mogą wziąć dowolny ekwipunek ze zwykłej mapy, ale jak tam z nim zginą to wrogie miasto może wszystko zabrać

    b. opcja pokojowa (wielka wojna pod koniec edycji):

    • Arena nie musi być osobną mapą, zbudowanie zwyczajnej areny, lub aren, w tym jednej do walk na koniach (nie można by było zsiąść i zabijać koni).
      Tam miasta walczyłyby w turniejach, drużynowo, lub wystawiając ,najlepszych’’ pvp-owców. Nagrody to już do ustalenia czy ze strony serwera czy też między miastami.
      Zdecydowanie też takie walki byłyby ogladane przynajmniej przez mieszkańców miast. Osobny i dla każdego taki sam sprzęt na arenie.
    • pvp wyłączone na mapie z wyjątkiem osób z listem gończym (tj. można by ich bić ale oni nie)
    • Miasta skupione na handlu i rozwoju. Nowi gracze mają sporą szansę na założenie własnego miasta i jego rozwój.
    • rankingi miast
    • możliwość zostania nowym spawnem na następną edycję dla najładniejszego miasta
  1. Generator świata:
  • każdy biom będzie unikalny i tereny będą bardziej przypominać realne ukształtowanie terenu
  • cenne surowce typu diamenty i emeraldy będą występować tylko na niektórych biomach
  • dodać bardziej klimatyczne biomy, np. biom nicości (biom zjaw, biom istot), na którym może pojawiać się phantom
  1. Enchanty (jeszcze do ustalenia):
  • zablokować możliwość tworzenia stołu do enchantu
  • w losowych miejscach na świecie dodać struktury, w których będą stoły do zaklęć
  • enchanty jako punkty do przejęcia, ale trzeba to jakoś sensownie zrobić żeby jeden gracz nie przejął wszystkich
  1. Losowe struktury z zadaniami:
  • analogicznie do struktur ze stołami do zaklęć, dodać strukturę, w której będzie stał jakiś NPC, który będzie zlecał zadania do wykonania
  • dodać dwa typy zadań:
    • zadania powtarzające się i ograniczone ilościowo:
      • nie są domyślnie przypisane do żadnego gracza
      • jeden npc w jednym momencie będzie mieć tylko jedno takie zadanie
      • gracz na wykonanie tego zadania ma ograniczoną ilość czasu
      • w jednym momencie gracz może przyjąć tylko jedno takie zadanie
      • w momencie kiedy gracz przyjmie zadanie to inny gracz nie może wziąć tego samego zadania, a npc, który zlecił to zadanie nie będzie miał nowego zadania przez następną godzinę (czas do ustalenia)
      • przykładowe zadanie: zabij 10 kur, stwórz 10 pochodni, zniszcz 100 bloków danego typu, postaw 100 bloków danego typu i takie podobne
    • zadania przypisane do graczy - nie powtarzające się:
      • tzw. zadania fabularne, jednak nie będą one opierać się na jakieś zaawansowanej fabule
      • ich zadaniem będzie uczyć graczy mechanik na serwerze, a w zamian za ich wykonanie gracz będzie mógł dostać nagrodę
      • w większości będzie trzeba wykonać poprzednie zadanie żeby przejść do następnego, jednak zadania typu “zweryfikuj się na discordzie” nie będą wymagane żeby móc wykonać inne zadania
  1. Wędrujący npc:
  • losowo generować na mapie struktury z npc
  • każdy z npc ma do kupienia lub sprzedania inne przedmioty (zrobić ograniczoną pulę przedmiotów, która będzie wiadoma)
  • u każdego npc będzie pojawiać się od dwóch do trzech przedmiotów losowo wybranych i będą się zmieniać co jakiś czas
  • niektóre z przedmiotów będą mniej lub bardziej cenne (z szansą na pojawienie się u jakiegokolwiek npc, aby było ciekawiej)
  1. Plugin Brewery:
  1. PVP na głównej mapie:
  • domyślnie pvp na mapie będzie wyłączone
  • pojedyńcze osoby będą mieć możliwość włączenia lub wyłączenia pvp, żeby dwie osoby mogły się bić to obie muszą mieć włączone pvp
  • można rozważyć czy pvp ma być włączone w netherze i endzie
  1. Listy gończe:
  • dodać system ostrzeżeń/warnów, za które gracz otrzymuje list gończy na kilka dni
  • gracz, który ma list gończy ma włączone pvp i nie może go wyłączyć
  • mogą bić go tylko gracze z włączonym pvp
  1. Głowy z potworów:
  • z każdego potwora lub zwierzęcia jest szansa, że wypadnie jego głowa
  1. Pupile:
  • gracze mogą posiadać niestandardowe pupile, które podążają za graczem i jak się uda to go bronią przed potworami
  1. Anty logout:
  • będzie się aktywować tylko w momencie kiedy zaatakuje nas inny gracz (czy to normalnego ciosu, czy ze śnieżki, wędki lub łuku)
  • blokada używania poleceń
  1. Warpy miast:
  • miasto może stworzyć na terenie swojego miasta warpa, na którego mogą teleportować się inni gracze
  • warpy będzie trzeba opłacać
  • gracz, który będzie chciał się teleportować będzie musiał zapłacić symboliczną ilość pieniędzy żeby nie było to zbyt nadużywane
  • ograniczenie 1 warpa na miasto
  1. Wiadomości offline:
  • niektóre powiadomienia - np. te od sklepów będą wysyłane do gracza, nawet jak będzie offline, a pojawią się mu podczas wejścia na serwer
  1. Samouczek:
  • przy pierwszym wejściu na serwer gracz jest teleportowany na samouczek, w którym są rozpisane podstawowe mechaniki serwera i co pojawia się na jakim biomie
  • tu będzie pierwsze zadanie do wykonania
  1. Nether:
  • pvp włączone w piekle bez możliwości wyłączenia
  • piekło z wersji 1.16
  1. End:
  • wyłączony
  • zamiast tego zrobić biomy, na którym można zdobyć shulkery i elytry za wykonywanie zadań
  1. Sklepy:
  • będą możliwe do stworzenia na terenie miasta
  1. Mapa serwera na stronie internetowej:
  • mapa, na której zaznaczone są tereny miast i działki różnych osób z informacjami kiedy dana działka wygaśnie, etc
  • z tego powodu, że warpy będą zakładane na terytorium miasta, chcemy uniknąć sytuacji, w której dane miasto nie stworzy warp/sklepu żeby ukryć pozycje swojej bazy

Na razie jest to wstępny plan. Więc zachęcam do wypowiadania się, a na pewno uwzględnimy wasze opinie.
Jak uznamy, że coś warto zmienić to na bieżąco będę aktualizować ten temat bez informowania o tym. Więc zachęcam do sprawdzania historii tego tematu.
Jeśli czegoś ważnego nie uwzględniłem to proszę o informację.

3lajki

Jak ty tyle rzeczy ogarniesz?

  1. mogłoby być
  2. Nie rozumiem
  3. Kozacki pomysł
  4. Słabe
  5. Z tym że zmieniać przedmioty to słabe
  6. Można to jak najbardziej dodać
  7. Nie jest to zły pomysł
  8. Gracze będą się ciągle bić :frowning:
  9. np. JCytrynka i ritmic z tego będą korzystać
  10. NIE. Jak się gdzieś tepasz np. do cuba i respisz się w ścianie i logasz bo nie chcesz zginąć to to jest słabe
  11. Nie czaje
  12. Bardzo dobre rozwiązanie
  13. Dobre bo gracze będą wszystko wiedzieć.

(krótko napisałem bo nie mam czasu jak coś to kiedyś dopisze więcej :slight_smile: )

͏4. Radziłbym dodać specjalne enchant’y (nic co zwiększa hp/armor) w wspomnianych lokacjach. Normalne enchant’y można by zostawić tak jak normalnie są.

͏10. Co do głów z potworów nie jestem pewnie, jest to “fajna” rzecz ale jest też to troche uciążliwe, na prawie każdym serwerze na którym byłem gracze (wliczając mnie) po prostu wyrzucali głowy mobów. Ja sam uważam że jest to coś nie potrzebnego, tylko zabiera sloty w eq oraz w większości wypadków jest to drop powszechny.

͏11. Może nie jako priorytet?

Co z mcmmo, oraz jakie będą sposoby zarobku; będą pieniądze za wykonywanie akcji czy za sprzedawanie przedmiotów, co zrobisz z i-pvp, będą normalne npc i raidy?

jakoś będzie trzeba

Jest to dobry pomysł. Tylko jak miałoby to wyglądać? Te enchanty mają się odnawiać czy jak?

A jeśli drop by był na poziomie 0.01% to mógłby być na prawdę rarytas.

Na pewno nie jako priorytet. Możliwe, że pojawi się dopiero w trakcie edycji.

Te zadania co opisałem w punkcie 5 fajnie by było zrobić żeby można było z nich otrzymywać pieniądze + skup też by był

Poprawiłem trochę punkt 2, przeczytaj jeszcze raz.

Czemu tak uważasz?

z potworów, a nie graczy

Antylogout nie będzie się włączał od obrażeń od ściany. Zobacz jeszcze raz punkt 12

większe działki np 25x25

Czuje że nie jest możliwe ogarnięcie 1 waluty aby nie było inflacji i zarazem aby była dostępna dla każdego.
W zaistniałej sytuacji chciałbym zasugerować dodanie 2 walut (już w sumie są).

Monety (powszechna waluta)

  • zdobyta poprzez wykonywanie akcji (sprzedawanie itów oraz może prace)
  • używana do powiększania (rozbudowy) miast, działek, zakupu przedmiotów
  • uniwersalnie używana do czegoś co może zaginąć na serwerze (opłaty itp)

Storen (waluta “premium”)

  • limitowana ilość
  • używana do zakładania miast (ale nie do ich rozbudowy)
  • gracze mieliby ograniczoną ilość na gracza, 0 na start, zdobywana w eventach/zadaniach
  • nie możliwa do wymiany (ale mogła by być z duża opłatą w formie monet ze strony osoby która daje tą walutę jakiemuś graczowi)
  • zwraca się w proporcjach 1:1 (po usunięciu miasta itp)
  • coś na wzór skill pointów z gier

Uważam, że waluta serwerowa wymaga pewnych zmian. Waluta typu monety nie jest najbardziej interesującą walutą i czasami zniechęca. Tak jak na wielu serwerach typu HermitCraft na Voxele powinny się sprawdzić diamenty jako nowa waluta. Nie można nowych diamentów wytworzyć, farmić ani nic podobnego, a ich rzadkość podbija ich wartość dla graczy survivala, podobnie jak diamentowe zbroje i narzędzia, które zmniejszają inflację. Każdy gracz miałby łatwy dostęp do diamentów już w pierwszą godzinę rozgrywki po zdobyciu żelaznego kilofa. Można również podbić wartość zmieniając walutę na rudę diamentów, ponieważ do zdobycia jej wymagany jest enchant, który jest dość rzadki do zdobycia. Co do handlu i sklepów widzę 2 rozwiązania:

  • Plugin, który pozwalałby płacić w sklepach i komendach(np. kupowanie miasta) diamentami/rudami w ekwipunku zabierając je z niego.
  • Plugin typu bank taki jak jest teraz, który pozwalałby wpłacać diamenty/rudy na swoje konto z ekwipunku i opcjonalnie wypłacać je jeśli np. potrzebujemy kilku diamentów na nową zbroję lub narzędzia. Można też zorganizować to w taki sposób, że wykopana ruda diamentu z gładkim dotykiem/silk touch automatycznie byłaby wpłacana do banku, a kopanie bez silk touch wciąż wyrzucałoby diament. Jedna jednostka waluty równałaby się jednemu diamentowi.

Storen jako waluta dawana z serwera w swej już pełnej wersji, pozwoli na kontrolowanie inflacji serwerowej. Diamenty są mimo wszystko dość powszechne i w dużej ilości. Wystarczy spojrzeć w skrzynie graczy grających około tydz. a zwłaszcza dwa, by przekonać się że są łatwe w wydobyciu w dużej ilości.

Co do waluty @Dexapnow to opłata za miasta jest jedną z przewidywanych opcji, choć pomysł przewidywał także opcję płacenia zwykłą walutą. I tak, Storen jest przewidywany jako taka waluta premium.

Hejka, jak juz wszyscy sie wypowiadają to czemu by sie nie wypowiedzieć :).

(Z góry powiem, tego co nie zacytowałem, to po prostu nie mialem jak skomentowac, albo uwazam ze jest to dobry pomysł.)

Bardzo dobry, i oryginalny pomysł ponieważ nie spotkałem sie jescze z takim, ale chyba w praktyce nie bedzie juz to tak dobre.

Uważam, że jak będziemy mieć tylko jedną działke, bez wiekszych możliwosci powiekszenia, to zacznie nam z czasem doskwierać brak miejsca, kto wie może ktos ma wieksze ambicje i chciałby zbudować bardzo duzy zamek, albo jaką kolwiek inną budowlę większych rozmiarów.

Uważam, ze powinno zostac wydłuzone do 1 miesiąca nieaktywności, lub wiekszej po uzgodnieniu z adminsitracja.

Uważam, że z jednej strony jest to dobry system, ale z drugiej nie, wystarczy zrobić prosty kanał na forum gdzie przyszli burmistrzowie, będą pisać , opisywać swoje miasta, dlaczego miałyby powstać itd. spotkałem się już z taka techniką i działała ona bardzo dobrze.

Myśle, ze odrazu usuwać to co powstało jest bez sensu, proponuje dodać system odsetek, które będa mieć swoj koniec, ale będa dawać podpore w przypadku kryzysu, natomiast można jeszcze wprowadzic “kredyty” u administracji na pomoc miastu, jak by tirex chciał wiedziec dokladnie o co mi chodzi chetnie mu na pw wyjasnie ;).

Uważam ze każde miasto powinno mieć swoj /warp np /warp Nemezis (Dzieki @joanna84 za pomysł XD) wtedy gracze będa mogli wejsc na warp, zapoznac sie z ofertą miasta, np proponuje darmowe chlebki wzamian za xyz. Jescze uwazam ze powinnien powstac /warp miasta
gdzie byłaby tablcia z wszystkimi miastami, burmistrzami, oraz radnymi.

Dobry pomysl, a za razem konieczny, proponuje dać minimum 1000 kratek odleglosci miedzy miastami, to da przestrzen do rozbudowy miasta, co do działek tak jak jest napisane w punkcie dać punkt (np srodek miasta, centrum) i np. 100 kratek od tego punkty mozna budować działki (100x100) bedzie możliwosc powiekszania wraz z zajeciem wszystkich działek itd.

Konflikty załatwiane droga dyplomatyczną, a nie odrazu walka byłyby lepszym wyborem w tym przypadku, aczkolwiek nie powinnismy odrzucac wojen ponieważ to wprowadzi ciekawość w wątki miasta.

Dobry pomysł, wprowadzi to stan survivala w pełna oryginalność.

Ja aż tak bym nie szalał, zrobiłbym tak, że po prostu diamenty, emeraldy wystepuja wszedzie, ale w o wiele zmniejszonej ilosci, np na chunku jest mozliwosc jedna do 50, z czego moga wypaść tylko 1-2 rudy diamentu, co do szmaragdu, to i tak juz wystepuja w oryginalnym mc rzadko, co dopiero jakbysmy mieli to jeszcze zmieniac.

A nie lepiej zrobić questa na spawnie, ktory bedzie dawał możliwość enchantowania, a potem kolejne questy które beda ulepszac enchanting np z 10 lvl na 15, potem 20 itd. az do 30.

Reszte odpowiedzi dodam pozniej.

Myślę, że wtedy działka może zostać przekształcona w miasto. Ograniczenia na działki muszą być żeby opłacało się robić miasto.

Najprawdopodobniej powstanie ankieta żeby dokładnie określić ten czas.

Chcemy zautomatyzować tworzenie miast i nie ma być to jakiś wyjąkowy konstrukt społeczny. Tylko po prostu ludzie, którzy chcą ze sobą grać w grupie.

Nie chcę komplikować tego, aż tak bardzo. Na pewno nie w momencie wprowadzania tych miast na kolejnej edycji. Może w przyłości za kilka edycji warto to rozważyć.

Ciekawy pomysł, ale wymagałoby to w dużej mierze ręcznego zarządzania tym (budowania, usuwania, etc).

Ten pomysł pasuje mi do takiego typowego RPG, a aż tak bardzo jeszcze nie chcemy iść w tym kierunku

1lajk