Mojang rezygnuje z Super Duper Pack

https://www.gry-online.pl/newsroom/minecraft-aktualizacja-super-duper-graphics-pack-skasowana/z01c8ca ciekawy artykuł i kilka komentarzy pod spodem.

a kompletnie o nim nie słyszałem.
Szkoda, że bedrock to taki MC z dodatkowym chromosomem
Niby ma być to praktycznie to samo co java, ale po przejściu z javy jakby nie da się grać.
Skumulowane drobnostki sprawiają, że nie gra się przyjemnie.
Bardzo szkoda, bo bedrockowa wersja jest bardzo wydajna
MC ma jakieś 10 lat
klockową grafikę
a wersja javy nadal no działa średnio.

Ja widziałem dawno temu filmik z tym, nic specjalnego w sumie, choć mogło pozwolić na lepszy wygląd mc. Potem tylko co chwila widać było pytania kiedy w końcu to dodadzą na ich oficjalnym profilu na fb.

To jest dla wersji bedrocka ten projekt, jeśli dobrze doczytałem, a tam moderzy nie mają takie pola do popisu (co też jest jedną z największych wad tej wersji MC).
To rozszerzenie graficzne mogło się tam przydać.
Zwłaszcza że ta wydajna wersja MC mogłaby sobie pozwolić na bardziej obciążające opcje graficzne
(przynajmniej pecetowa wersja bedrocka).
Ta multiplatformowość to według mnie okropny błąd
tzn.
brzmi świetnie
no ale jednak ogranicza to rozwój, bo wersja PC musi być również równa z tą na telefony
i wpływa to nawet na javę, bo na javovą nie mogą wrzucić czegoś, co na bedrocku (czyli i na telefonach) niespecjalnie pyknie.

Być może minecraft wpadł w pułapkę własnego rozwoju, z racji multiplatformowości, przestarzałego kodu gry nie będą niedługo w stanie dalej skutecznie rozwijać projektu. Bym się nie zdziwił gdyby już w drodze była produkcja mc 2.

Bedrock też nie jest dobrze zoptymalizowany w porównaniu do javy, dwa lata temu na luzie mogłem grać w mc pe, teraz to stałe 10 fps i ściny.

Odpaliłem sobie bedrock i nie ma porównania.
Zwłaszcza rendering terenu.
Java ma jakby jakąś blokadę praktycznie.
Można mieć setki fps, ale nadal nie jest w stanie renderować (przynajmniej w miarę szybko) dalszych chunków mimo ustawienia dalekiej widoczności.
Przepisywanie mc na windowsową wersję było szansą na mc2, ale poszli w multiplatformowość.

Według mnie póki co ciągną jave, bo to głównie ciągnie im sprzedaż do przodu - większość społeczności w tym siedzi, język jest dość łatwy więc powstaje stosunkowo wiele modów i innych usprawnień.

Tyle ze chcą tez miec z tego zarobek dodatkowy w postaci mikrotransakcji, a tego na javie (z różnych powodów) nie mogą wprowadzić.

No właśnie jakby bedrockowa miała bardziej otwarty kod to może po latach moderzy by się na nią w pewnym stopniu przesiedli. Gdzie pojawiają się mikrotansakcje tam jednak moderzy mają utrudnione zadanie.

Co jak co ale mc 2 według mnie jest coraz bardziej realną opcją. Tym bardziej że wreszcie po latach powstaje licząca się konkurencja w postaci Hytale.