Konfiguracja płatności PayPal dla vMCShop Basic v1.0.1

W związku z tym, że już jakiś czas temu PayPal odświeżył wygląd swojego panelu, a co za tym idzie – rozmieszczenie przycisków, to pora na aktualizację poradnika, który wcześniej można było znaleźć w Wiki na Githubie.

Opiszę tutaj samą procedurę konfiguracji, która odbywa się na stronie PayPala, natomiast trzeba pamiętać, że w sekcji Ustawienia płatności w ACP sklepu, należy podać swój adres e-mail powiązany z kontem PayPal, które za moment będziemy konfigurowali. Tak jak wcześniej wspominałem – PayPal zaktualizował wygląd swojej strony i wiele przydatnych przycisków pozwalających na dostosowanie ustawień została poukrywana. Mimo to posiadając odpowiedni URL, możemy dostać się do strony, której potrzebujemy. Zaczynajmy:

  1. Przechodzimy do serwisu PayPal i najzwyczajniej w świecie logujemy się naszymi danymi.
  2. Po zalogowaniu przechodzimy pod ten adres.
  3. Odszukujemy opcję Preferencje witryny i klikamy przycisk Zaktualizuj znajdujący się po prawej stronie.
  4. Na stronie, do której zostaliśmy przekierowani, zaznaczamy opcję Włącz w sekcji Automatyczny powrót dla Płatności za pośrednictwem witryny.
  5. Poniżej w polu Powrotny adres URL wpisujemy pełny adres naszej strony ze sklepem, dodając na końcu /paypal/success. Przykładowo powinno to wyglądać tak: https://basic.vmcshop.pro/paypal/success
  6. W sekcji Przesłanie danych na temat płatności również zaznaczamy opcję Włącz.
  7. Poniżej znajduje się screenshot przedstawiający przykładowe uzupełnienie danych:
  8. Zapisujemy zmiany przyciskiem znajdującym się na samym dole strony oraz powracamy do strony Preferencji sprzedającego, czyli pod ten adres.
  9. Tym razem odnajdujemy opcję Błyskawiczne powiadamianie o płatności i tak jak poprzednio klikamy przycisk Zaktualizuj znajdujący się po prawej stronie.
  10. Zostaniemy przekierowani do strony, na której należy tylko kliknąć złoty przycisk Wybierz ustawienia BPP znajdujący się na dole strony.
  11. Po przekierowaniu do nowej strony, w polu Adres URL dla powiadomień wpisujemy pełny adres naszej strony ze sklepem, dodając na końcu /paypal/ipn. Przykładowo powinno to wyglądać tak: https://basic.vmcshop.pro/paypal/ipn.
  12. Nieco niżej, w sekcji Powiadomienia BPP zaznaczamy opcję Odbieram powiadomienia BPP (włączone).
  13. Poniżej znajduje się screenshot przedstawiający przykładowe uzupełnienie danych:
  14. Zatwierdzamy złotym przyciskiem Zapisz znajdującym się u dołu strony.

To by było na tyle! Teraz należy odczekać około 10 minut i płatności powinny działać poprawnie. Polecam przed umożliwieniem zakupu usługi zwykłym użytkownikom, przetestować czy cały system działa poprawnie.