CIT - Własne nowe przedmioty w minecraft!

CIT - Custom item texture

Co to właściwie znaczy? Jak tego używać? Na co to komu?

To właśnie pytanie zadają sobie pewnie niektóre osoby… W tym poradniku będę starał jak najprościej wytłumaczyć co to CIT, jak uruchomić nowe przedmioty (A raczej ich tekturki) oraz jak je wykonać i jakich programów używać.

W poradniku będę się opierać o 1.12.2

Na sam początek będą nam potrzebne:

1. OptiFine 1.12.2 HD U C9 lub wyższe wersję

2. Pomysł na wygląd nowego przedmiotu (Aby wykonać prostą texture wymagane są wręcz minimalne umiejętności)

3. Zastosowanie dla naszego przedmiotu i ewentualne pluginy

**4. Chęci !

Pozwólcie że będę opisywać każdy krok z osobna.

  1. Wchodzimy na stronę Optifine (https://optifine.net/downloads) i pobieramy wersję wyższą jak C9

  2. Decydujemy się na nowy miecz.

  3. Miecz jak miecz. Ma dobrze wyglądać aby teoretyczny wojownik się go nie powstydził nosić!

  4. To już sprawa każdego z osobna.

Po zainstalowaniu Optifine wybieramy się do pliku głównego minecrafta (Klikamy start wpisujemy %appdata%, poszukujemy pliku .minecraft)

Musimy znaleźć plik resourcepacks w którym będzie się znajdować nasz teoretyczny plik tekstur.

Do samych testów możemy wykorzystać już gotowy plik tekstur chociaż ja polecam bawić się na teksturach vanilli (np. ten https://www.9minecraft.net/vanilla-basics-resource-pack/)

po ściągnięciu tekstur wypakowujemy je w aktualnym folderze i otwieramy wszystkie pliki aż natrafimy na plik miedzy innymi “textures” czy “particle” i obok nich tworzymy folder o nazwie “mcpatcher” a w nim tworzymy plik “cit” (Co to jest plik ctm? Opisze to w innym poradniku)

image

Tutaj tworzymy plik który będzie podpisany “test” (nazwa jest akurat najmniej ważna, Najważniejsze aby nazwa zaczynała się z małej litery! )

co dalej? W samym pliku powinny się znajdować dwa pliki:

  1. Nasz plik wyglądu przedmiotu (.png)

  2. “Instrukcja” dla klienta (.properties)

Należy pamiętać że obszar roboczy podczas tworzenia skórki przedmiotu (.png) MUSI być 16x16

Tworzymy samą skórkę dla przedmiotu i wrzucamy ją do folderu test ( Nazwa nie może zawierać dużych liter! )

image

Po zakończeniu prac i wrzuceniu skórki do naszego pliku tworzymy instrukcję dla klienta. Tworzymy nowy dokument z rozszerzeniem w/w (.properties), otwieramy go i kierujemy się screenem poniżej :

image

Type - W jaki sposób ma być wyświetlony nasz przedmiot :

Item - Jest to prosta podmiana tekstury danego przedmiotu na ten który stworzyliśmy

Armor - Zmiana wyglądu zbroi, Dotyczy również wyglądu na graczu, mobach

Elytra - Zmiana wyglądu Elytry w/w

matchItems - ID przedmiotu pod który podmienimy przedmiot (Również można użyć nazwy przedmiotu które widzimy w etykietach przedmiotów)

image

textures - Odsyłamy klienta do textury na którą ma podmienić wygląd (W tym przypadku muszkiet.png jednak rozszerzenie nie jest wymagane)

nbt.display.Name=ipattern: - Nazwa jaką będzie nosić nasz nowy przedmiot (Gdy nazwiemy odpowiednio przedmiot o odpowiednim ID będzie posiadał on nasza teksture)

PAMIETAJ!!! Nazwy obu plików oraz wszystkich folderów które stworzysz (W których są zawierane dane pliki) MUSZĄ być nazwane z małej litery! .

Po pomyślnym zapisaniu pliku uruchamiamy grę za pomocą optifine

image

Po wejściu do gry nazywamy przedmiot o odpowiednim ID na naszą nazwę (Opcjonalnie można to zrobić na kowadle)

image

Cieszymy się nową bronią! ! :smiley:

Co do nowych efektów, statystyk i zastosowań dla nowych przedmiotów polecam parę pluginów (I sam ich używam)

Programik w którym osobiście tworzę nowe przedmioty: https://www.getpaint.net/download.html Potężny program ![:D|15x15]

Również odsyłam was po więcej do dokumentacji (Po angielsku):

Jeżeli dotrwałeś do samego końca poradnika to bardzo dziękuje za przeczytanie !
Gdyby były jakieś pytania zapraszam na pm lub pisać w temacie. Z przyjemnością pomogę :slight_smile:

Poradnik został przeniesiony z innego forum na prośbę autora o nicku: pp3623 Czyli Calem oraz zakazuje kopiowania poradnika bez jego zgody!

Dzięki za przeczytanie poradnika

1lajk

https://www.getpaint.net Tutaj zamieszczam link do Paint.net bo ten wyżej nie działa.